Workaholic

1 juli 2015 - Windsor, Australië

Dinsdag (02-06) was mijn eerste werkdag al meteen bij de ijssalon. De shop waar ik ga werken is bij Prahran Market en is open op dinsdag en donderdag tot en met zondag. Op dit moment moet ik het nog leren en werk ik samen met iemand anders, maar vanaf volgende week krijg ik al shiften alleen. Het doel is dat ik vanaf die week daarna fulltime daar werk en alle 5 de dagen alleen in de ijssalon sta. Spannend!! De eerste dag ging eigenlijk best wel goed. Ze doen niet alleen ijs, maar ook koffie, donuts en milkshakes. Dus best wel een gevarieerde baan. Aangezien deze baan overdag is, moet het lukken om de pizzabaan ook aan te houden. Ik kan daar alleen wat minder uren maken dan wat ik nu doe. 's Avonds ben ik met Sophie naar de bioscoop geweest om Pitch Perfect 2 te kijken. Als huiswerk had ik in die middag nog snel de eerste film gezien. Dus een leuke avond gehad.

Zaterdag (06-06) had ik eerste 10 uur bij de ijssalon gewerkt en daarna nog 7 uur bij de pizzaria. Ik was natuurlijk super moe en wilde zo snel mogelijk naar huis toe. Dat ging alleen niet helemaal zoals gepland, want onderweg was ik door glas heen gereden en had ik een gaatje in mijn achterband. Dus in plaats van snel thuus zijn, moest ik het laaste stuk lopen. Helaas, maar het was niet anders. Gelukkig kon ik voor een paar dagen de fiets van mijn huisgenootje lenen, dus had ik de tijd om mijn band te plakken.

Dinsdag (09-06) heb ik een koffiecursus gehad. Aangezien er in Australië echt een koffiecultuur is, zijn er allerlei verschillende soorten koffie die ik moet kunnen maken. Alleen nooit geweten dat je zoveel dingen fout kan doen bij het maken van een goede koffie! Het vergt een hoop oefening voordat ik een goede koffie kan maken, maar kwestie van doen. Na deze training ben ik meteen terug gegaan naar Prahran, de suburb van de ijssalon, om samen met Sophie naar verschillende nieuwe appartement te kijken. We hadden vorige week onze 2 weken notice aangegeven bij onze huisbaas wat betekend dat we maandag 15 juni het huis uit moeten. We hadden nog niks anders gevonden, maar deze avond hadden we een geweldig huis gezien. Het ligt ongeveer aan Chapel Street, dit is een straat met alleen maar winkels, kroegene, restaurants en gezelligheid! In het huis wonen in totaal met 12 mensen, jongens en meiden. Het is een soort van hostelgevoel, maar dan in een huis.

Woensdag (10-06) ben ik naar de fietsenmaker geweest om spullen te kopen om mijn fietsband te plakken. Eenmaal thuis heb ik mijn fiets in de slaapkamer gerepareerd, want een andere plek had ik niet om dat te doen. Maar het is gelukt, ik kan weer rondfietsen in Melbourne. In de avond ben ik met Sophie naar Body Pleasure Piercing geweest en heb ik mijn eerste piercing ooit laten zetten. Gaatjes in mijn oren! Woehoe. Op het moment zelf deed het maar eventjes pijn, alleen daarna voelde mijn oren erg heet en prikte het.

Het weekend van vrijdag (12-6) tot en met zondag (14-6) moest ik voornamelijk veel werken voor allebei de banen. Dat betekend dubbele diensten iedere dag, want moet zowel voor de ijssalon als voor de pizzaria werken. Daarnaast moest ik ook al mijn spullen inpakken voor de verhuizing op maandag (15-6). Na het werken zijn Sophie en ik samen verhuisd naar 14 Eastbourne Street in Windsor. We hadden een taxi gebeld, omdat we echt te veel spullen hadden, oeps! In de avond laat kwamen we aan en aangezien onze kamergenoot al sliep hadden we niet echt tijd om uit te pakken. Dat hadden we dinsdag (16-6) gedaan. We slapen nu met 3 meiden op een kamer. kam. Sophie, ik en een Braziliaans meisje. Ik heb het normale eenpersoonsbed veroverd en Sophie het top bed van een stapelbed, yehes! Nee, we hadden eerlijk een muntje opgegooid en ik won. We hebben echt een mega palmboom in de voortuin staan, dus als we dronken zijn kunnen we die gemakkelijk terug vinden. De boom is echt 4 keer groter dan ons huis. We hebben ook echt de kleinste woonkamer ooit! Met een mini tv en een tweepersoonsbank is het al vrij vol en dat voor 12 mensen. Gelukkig hebben we een grote eetkamer. De wc's zijn ook gezellig, 3 naast elkaar zoals bij openbare wc's. Daarsnaast zijn huizen hier niet zo goed geisoleerd als in Nederland, dus is het in de nacht altijd mega koud in huis. Soms voelt het zelfs kouder in huis dan buiten. Ik slaap nu met 2 dekens en een fleecedeken om warm te blijven.

Woensdag (17-6) ben ik samen met Anneloes, een Nederlands meisje dat ik in Nieuw Zeeland heb leren kennen, gaan lunchen. Heel leuk en lekker om even Nederlands te kletsen, maar stiekem praatte we allebei ook half Engels. In de middag ben ik lid geworden van de plaatselijke bibliotheek. Zodat ik boeken kan huren en in deze doordeweeks in de middag bij de ijssalon kan lezen. Ik zorg altijd dat ik alles gedaan heb in de ochtend en dan kan ik lekker lezen in de middag. Ik sta daar in mijn eentje, dus heb niet echt iemand om mee te kletsen om (vaste) klanten na. Ik begin al een verzameling biebkaarten te krijgen hier in Melbourne. Heb er inmiddels al 4.

Donderdag (18-6) tot en met (21-6) stond weer in het teken van werken. Na 11 dagen in een rij gewerkt te hebben, was ik enorm toe aan een vrije dag. En hoe kan dat beter beginnen dan op stapn gaan op Chapel Street! Hier is altijd wel iets te doen. Samen met collegas, vrienden en huisgenootjes zijn we op stap gegaan. Toen ik maandag (22-6) wakker werd, wist ik gewoon niet zo goed wat ik moest doen in mijn nieuwe huis. Maar gelukkig wonen hier genoeg mensen, dus er is altijd wel iemand om mee te kletsen.

En verder heb ik nog een klein nieuwtje, ik blijf wat langer weg dan gepland. Nu ik een goede baan heb, wil ik graag werken tot het einde van mijn Working Holiday Visa, dat is begin september. Hierna wil ik graag nog 3 maanden alleen maar reizen met een toeristenvisa. Maar geen zorgen, ik wil graag weer thuis zijn met kerst!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemarie:
    2 juli 2015
    you're becomming a real workaholic! I'm curious what its going to be when you're back in Holland ;-)
    we whish you lots of working-pleasure (is this a real word???) and lots of fun when you're going to travel and find out that Australia is a little bit more than Melbourne and Sydney...
    have fun and see you at Christmas.