Het leven op Chapel Street

5 augustus 2015 - Windsor, Australië

De tijd vliegt echt voorbij hier. Ongelofelijk dat ik over iets meer dan een maand alweer mijn spullen moet inpakken en kan gaan reizen! En niet geheel onbelangrijk, mijn verjaardag is ook alweer bijna. Hoewel het koudste weer hier alweer voorbij is en de dagen weer langer worden, is dat deze keer toch echt in de winter. Maar meer daarover in mijn volgende blog, de afgelopen maand heb ik ook niet stil gezeten.

Donderdag (02-07) ben ik meteen na het werk in de tram gestapt op weg naar Bounce. Dit is een mega trampolinehal. Super vet! Samen met Sam, een Duits huisgenootje, en Sophie keken we daar al de hele dag naar uit. We waren net kleine kindjes daar, zo blij! Je moet je echt een grote hal voorstellen met verschillende zones, zoals professionele trampolines, trampolines met een foambak, volleybaltrampolines, trefbaltrampolines en natuurlijk heel veel gewone trampolines op de vloer en tegen de muur aan. Je krijgt speciale sokken met antisliprubber aan de onderkant en na een uurbspringen ben je bek af. Ik had 2 dagen spierpijn, haha. Het was zo goed bevallen, dat drie weken later op woensdag (22-07) nog een keertje zijn gegaan. Ditmaal met nog meer huisgenoten. Super leuk!

De groenteman naast mij in Prahran Market bij de ijssalon geeft mij altijd fruit en groentes, dat is kei lief. Ze doen daar goed voor mij zorgen. En in ruil daarvoor krijgen zij zo nu en dan een ijsje voor hun kinderen, een kopje koffie of de donuts die ik aan het einde van de dag over heb. Vrijdag (03-07) kwam ik donuts brengen en ik kreeg echt een mega plastic zak vol groentes terug. Kan ik lekker thuis aan de slag met koken!

Dinsdag (07-07) ben ik met Sam en Sophie naar de bioscoop geweest, naar Ted 2. Daarvoor lekker tacos gegeten bij de mexicaan. Taco-dinsdag, vaste prik. Ze hebben daar namelijk super lekkere tacos voor maar $2!

Woensdag (08-07) zijn Sophie en ik uit eten geweest en hadden we een mini afscheidsfeest gehouden. Sophie ging de dag naarna naar Sydney voor een 3-daagse vakantie. We leven al zeker 5 maanden samen, delen een slaapkamer, doen alles samen en kletsen echt uren over vanalles. Dus 3 dagen van elkaar gescheiden zijn is lang! Beetje overdreven, maar wel leuk en een goede reden voor een feestje.

Maandag (13-07) was het dan eindelijk zover, we hadden de jackpot van de bingo gewonnen! $311 cash! Na 4 maanden elke maandag bingo-kaarten kopen en bingo'en, dan eindelijk de hoofdprijs. Woehoee!

Woensdag (15-07) was een regeldag. Ik heb mezelf uitgeschreven in Nederland. Ik ben te lang weg, na 8 maanden moet je je dus verplicht uitschrijven. Dus ik woon nu officieel niet meer in Nederland. Eigenlijk woon ik nergens, want heb mezelf niet ergens anders ingeschreven. In de avond hadden we een bierpong tournament gehouden. Alleen was dat niet helemaal gelopen zoals het zou moeten. Ik was de kampioe, yehes, maar Sophie was uitgegleden en met haar hoofd tegen de hoek van een muur gevallen. Overal bloed, dus wij rond middernacht met de taxi naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis waar we 2 uur hebben moeten wachten voordat we geholpen werden. Het was gelukkig niks ernstigs, ze heeft er alleen een 2cm lange snee in haar hoofd aan over gehouden. Omdat we gedronken hadden moest Sophie een alcoholtest doen, om te bepalen of ze zelf goed kon aangeven hoeveel pijn het deed. De dokter was super aardig en ook ik en Sam mochten blazen. Sophie bleek dronken te zijn, ik had net de grens overschreden dat ik niet meer mocht autorijden en Sam was alweer helemaal nuchter. Het grappigste van alles, was dat sophie voordat ze de blaastest deed zei dat ze zichzelf alweer nuchter voelde. Dat was ze nog lang niet!

Donderdag (16-07) hadden we een filmavond in ons huis. In de tv-kamer met de verwarming aan, een hoop dekens en kussens. Ik viel natuurlijk meteen in slaap, ik was zo moe!

Maandag (20-07) was ik weer even een toerist en ben ik met een collega van het restaurant en zijn vrienden naar de Great Ocean Road geweest. Het was heerlijk om weer even iets anders te zien dan mijn huis, werk en de kroegen. De dag begon goed met een mega pannenkoeken ontbijt bij hem thuis. Daardoor zijn we wel wat later vertrokken en zijn we maar tot halverwege gekomen. De dag was geweldig. De zon scheen, heerlijk ergens geluncht, biertje op het strand. Ook zijn we nog even naar Grampians National Park geweest en hebben we een wandeling naar een waterval gemaakt. Mooie dag.

Vrijdag (31-07) was het limiet van mijn lichaam. Na weken van feestjes, te veel werken en weinig slapen, was het zover. Ziekjes. Ik moest werken voor allebei de banen. De shift bij de ijssalon ging prima, maar eenmaal bij de pizzaria was het op. Mijn manager had me alleen echt nodig, dus met behulp van pijnkillers heb ik mijn shift overleefd. Het was echt gekkenwerk.

Zaterdag (01-08) had ik speciaal vrij gevraagd in de avond, want er was er een mega huisfeest in ons huis. We moeten komende week afscheid gaan nemen van twee huisgenootjes, helaas. Dus voor hun een afscheidsfeestje. Nog steeds niet helemaal fit, maar het was mijn eerste vrije zaterdagavond sinds de pizzaria baan. Ik kon dus geen nee zeggen tegen een geweldig feestje als dat. En vet dat het was!

Dinsdag (04-08) zijn we met het hele huis naar de film geweest. Wij allemaal netjes betalen, naar de aangewezen zaal lopen en plaats nemen op de stoelen. Komen we er daar achter dat ze ons tickets hadden gegeven voor de verkeerde film. Wij zaal weer uit, vragen waar die andere film draait en toen zijn we daar maar gewoon gaan zitten.

Woensdag (05-08) was het familiediner ter afscheid van de twee huisgenootjes, die vertrekken morgen dan echt. Bij een scheidsdiner als deze moet je denken aan een afhaalmaaltijd bij Massive Wieners. Dit is een friet en hotdog tent. Samen erheen, iedereen bestellen en samen weer terug, om vervolgens met zijn allen thuis plaats te nemen in de mini tv-kamer. Hier hebben we de gezellig onder het genot van een film gegeten. Gezelligheid alom!

Ook heb ik dan eindelijk mijn vlucht naar Nieuw Zeeland geboekt. Ik moet Australië namelijk boor een tijdje verlaten, zodat als ik terug komen mijn gratis toeristenvisum krijg. Op 8 september 2015 vlieg ik van Melbourne naar Queenstown om in een paar weken het zuidereiland rond te reizen. Ik heb er zoveel zin in om weer rond te reizen!

1. Antoon:
    10 augustus 2015
    Het dagelijks leven is bijna net zo spannend en enerverend als hier in Nederland. Veel plezier tijdens je rondreis over het Zuider Eiland van New Zealand en de uiteindelijke rondreis in Australie.